Sprawozdanie Dyrektora ZSO 5 z realizacji mobilności nauczycieli ZSO 5 w Sosnowcu Drukuj
piątek, 20 kwietnia 2018 00:00
znak_FE
znak_UE





Nauczyciele szkolą się na Malcie w

Executive Training Institute Malta





Rodzaj szkolenia:
Intensywny kurs języka angielskiego
Termin: 09 – 13 kwietnia 2018
Kraj mobilności: Malta
Tytuł projektu: ”Wykorzystanie metody CLIL i otwartych zasobów edukacyjnych sposobem na podniesienie kompetencji językowych nauczycieli, wzrost jakości pracy szkoły i jej proeuropejskiego wymiaru”
Projekt realizowany w ramach projektu „Ponadnarodowa mobilność kadry edukacji szkolnej” finansowanego z Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój (POWER) skierowany do nauczycieli ZSO nr 5 rozpoczął się w 2017 roku.
Celem projektu jest poprawa jakości pracy szkoły przez udział nauczycieli w mobilnościach zagranicznych, takich jak kursy i szkolenia, w trakcie których podnoszą oni własne kompetencje zawodowe.
W dniu 08.04.2018 r w ramach jednej z mobilności projektu, pierwsza grupa nauczycieli naszej szkoły, w składzie Iwona Chęcińska, Joanna Śmigielska Środa, Joanna Starzyk oraz Aleksandra Jurga w późnych godzinach nocnych dotarły na Maltę St. Julian's (po maltańsku San Giljan).
W dniach 09-13.04.2018 w ośrodku szkoleniowym Eti pod opieką trenerki – rdzennej Maltanki podnosiły kompetencje językowe niezbędne do przełamania bariery językowej i opanowania języka obcego na poziomie ułatwiającym porozumiewanie się zarówno na płaszczyźnie prywatnej, jak i zawodowej.
Dzięki profesjonalnemu podejściu osoby prowadzącej, podczas całego kursu rozwijano kompetencje językowe w zakresie budowy zdania, słownictwa, wymowy oraz słuchania ze zrozumieniem.
W ramach zaznajomienia uczestników z kulturą, historią oraz obyczajami mieszkańców Malty uczestniczyły w wycieczkach z przewodnikiem do obecnej stolicy Valletty, jaki i pierwszej historycznej Mdiny.
Myślę, że udział w takim kursie powinien być obowiązkowy dla każdego nauczyciela. Wszechobecny język angielski, pozytywne nastawienie rdzennych mieszkańców pozwala na otwarcie się na zmianę , rozwój osobowościowy. Zwiększa motywację nauczycieli do nauki języków obcych, wzmacnia poczucie sukcesu, a w konsekwencji buduje pozytywny wizerunek nauczycieli wśród uczniów, a także wizerunek szkoły w środowisku lokalnym. Polecam każdemu, kto nie lubi stać w miejscu! Jest to szansa na zerwanie z rutyną, poszerzenie swojego warsztatu i wyjście poza dotychczasowe metody.

Projekt realizowany w ramach programu POWER SE pt: „Wykorzystanie metody CLIL i otwartych zasobów edukacyjnych sposobem na podniesienie kompetencji językowych nauczycieli, wzrost jakości pracy szkoły i jej proeuropejskiego wymiaru.”